Gratis elektronische bibliotheek

De Profeet - Karen Armstrong

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: oktober 2006
BESTANDSGROOTTE: 10,69
ISBN: 9789023421658
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Karen Armstrong

U kunt het boek De Profeet downloaden in pdf epub formaat na gratis registratie

Omschrijving:

Mohammed werd geboren in 570 na Christus. Gedurende de zestig daarop volgende jaren bouwde hij een bloeiende geloofsgemeenschap, waarbij de basis werd gelegd voor een religie die de loop van de geschiedenis nog steeds op dramatische wijze beïnvloedt. Over zijn leven is meer bekend dan over dat van de stichters van andere belangrijke wereldgodsdiensten, en toch is het onderwerp van veel onbegrip en vergissingen. Tegelijk is Mohammeds levensverhaal relevanter dan ooit, omdat het een cruciaal inzicht biedt in de werkelijke oorsprong en oorzaak van de radicaliserende islam. Na haar eerste boek over Mohammed, vijftien jaar geleden, schreef Karen Armstrong, mede ingegeven door recente ontwikkelingen op mondiaal niveau, een geheel nieuwe studie over deze belangrijke historische figuur. Door zijn verhaal te vergelijken met dat van andere profeten en mystici werpt ze licht op Mohammeds spirituele ideeën, waarbij ze de feiten van zijn leven, door moslims al eeuwen lang beschouwd als basis voor hun eigen leven, gebruikt om de leerstellingen van de islam uit te leggen aan lezers van nu. Met alle helderheid, eruditie en inzicht die haar kenmerken schreef Karen Armstrong met De profeet een voorbeeldige nieuwe biografie, waarin na eeuwen van misvattingen korte metten wordt gemaakt met het vertekende beeld dat de westerse opinie over de islam én op de man in het hart ervan zo lang domineerde.

...Daarnaast zijn er ook profeten die boodschapper (rasoel) (Arabisch: رُسُل) zijn ... Zeven kenmerken van valse profeten - CIP.nl ... .. De islamitische interpretatie van de Koran stelt dat Mohammed als ... Het jodendom. De joodse geschriften uit de Tenach staan aan de basis van het jodendom, het christendom en de islam. In deze joodse geschriften komen veel profeten aan het woord. Voor moslims is Adam, de man van Eva de eerste profeet. Vervolgens worden er nog een heleboel profeten genoemd. Zeker, de vrucht kan niet tot de wortel zeggen: "Wees als ik, rijp en vol en immer ... bol.com | De profeet, F.E. Peretti | 9789063180553 | Boeken ... . Zeker, de vrucht kan niet tot de wortel zeggen: "Wees als ik, rijp en vol en immer schenkend van je overvloed." Want voor de vrucht is geven een noodzaak, zoals ontvangen een noodzaak voor de wortel is.'- Kahlil Gibran, 'De profeet' Kahlil Gibran (1883-1931) werd geboren in Noord-Libanon. Na de dood van Khadijah trouwde de profeet met Sawda, een oudere weduwe, die de zorg voor zijn huishouden en kinderen op zich nam. Ook huwde hij Aisha, die toen nog een klein meisje was. Om steun te krijgen in zijn moeilijke strijd, ging Mohammed (vzmh) naar de stad Taif, zo'n 60 km ten oosten van Mekka. De profeet (Paperback). John Barrett, nieuwslezer van 'NewsSix at Five', het meest bekeken nieuwsprogramma van de stad, zit in de problemen. Zijn... 'De profeet' van Francine Rivers is het vierde deel in een serie over mannen in de Bijbel die een belangrijke plaats innamen in de geschiedenis van Israël. Getrouw aan de feiten zoals die in de Bijbel zijn vermeld, brengt de schrijfster mannen van lang geleden tot leven en laat zij ze spreken op een bijdetijdse en inspirerende wijze. Zeker, de vrucht kan niet tot de wortel zeggen: "Wees als ik, rijp en vol en immer schenkend van je overvloed." Want voor de vrucht is geven een noodzaak, zoals ontvangen een noodzaak voor de wortel is.'- Kahlil Gibran, 'De profeet' Kahlil Gibran (1883-1931) werd geboren in Noord-Libanon. De profeten waarschuwen: als jullie je leven niet veranderen, dan zal het slecht met jullie aflopen. Daarom zijn sommige van die profetieën ook zo triest: steeds weer wordt voorspeld dat er oorlog komt, of dat mensen ziek worden. Wat de profeet daarmee wilde bereiken, was dat de mensen hun gedrag veranderden en zich bekeerden. Kahlil Gibran werd geboren in Bisha...