Gratis elektronische bibliotheek

Gewoon doen! 2 - Evangeliseren met kracht - Matt Helland

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: april 2020
BESTANDSGROOTTE: 8,47
ISBN: 9789490489663
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Matt Helland

Veel plezier met het gratis lezen van Gewoon doen! 2 - Evangeliseren met kracht Matt Helland epub boeken

Omschrijving:

Als we Jezus' boodschap doorgeven, moeten we dat net zo doen als Hij: met liefde en kracht. God is immers liefde. Vanuit de Bijbel en de praktijk deelt Matt Helland zijn visie op krachtevangelisatie.Evangeliseer zoals JezusAls we Jezus' boodschap doorgeven, moeten we dat net zo doen als Hij: met liefde en kracht. God is immers liefde. En Jezus zelf gebruikte Gods kracht: overal waar Hij kwam, deed Hij tekenen en wonderen. Maar hoe ziet evangeliseren met liefde en kracht eruit? Wat voor rol spelen profetie, genezing en bevrijding daarbij? En wat houdt het evangelie eigenlijk in? Met Bijbelse onderbouwing, praktijkoefeningen en veel getuigenissen deelt Matt Helland zijn visie op krachtevangelisatie.Wat houdt je tegen? Evangeliseer zoals Jezus – gewoon doen!'Een geweldig boek om gelijk mee aan de slag te gaan!'– Herman Boon

... geschreven. Het mooie is dat mensen de woorden ontvangen met zo'n openheid ... evangelisatie - Doorbraak winkel ... . Ik voelde me er zelf ook tot leven door komen, omdat het evangeliseren bij mij ook minder frequent gebeurde. Maar ik wil het dagelijks doen. ArrowzBooks, Haarlem (Haarlem, Netherlands). 429 likes · 33 talking about this. Arrowz - Altijd een schot in de roos! Het Griekse woord dat wij vertalen met 'evangeliseren', betekent letterlijk 'een goede boodschap verkondigen'. Iets wat 'geëvangeliseerd' is, is dus iets wat 'bekend is gemaakt'. Dit ... Evangeliseren met kracht - gewoon doen! - 9789490489663 ... ... . Iets wat 'geëvangeliseerd' is, is dus iets wat 'bekend is gemaakt'. Dit woord werd bijvoorbeeld gebruikt om de geboorte van een kind bekend te maken, of een wapenstilstand, of de aanstelling van een nieuwe machthebber. Evangeliseer zoals Jezus Als we Jezus' boodschap doorgeven, moeten we dat net zo doen als Hij: met liefde en kracht. God is immers liefde. En Jezus zelf gebruikte Gods kracht: overal waar Hij kwam, deed Hij tekenen en wonderen. Maar hoe ziet evangeliseren met liefde en kracht eruit? Wat voor rol spelen profetie, genezing en bevrijding daarbij? Door het vaker te doen, mogen we ook vaardigheden ontvangen om met mensen om te gaan en de boodschap helder te verwoorden. 4. Mag ik wel evangeliseren als ik niet zeker weet dat ik behouden ben ? Ieder mens mag het Woord van God doorgeven. Dat kunt u lezen onder hoofdstuk 2 (Voor wie is de opdracht om te evangeliseren?). Jij moet echter nuchter blijven in alles, het lijden aanvaarden, het werk van een evangelist doen en je dienst ten volle verrichten" - 2 Timoteüs 4:3-5 ... Evangeliseren heeft alles te maken met een stuk bewustwording. ... Ik doe gewoon net alsof ik 'm niet heb gezien. God heeft ons uitgezonden als getuigen, niet als advocaten! Het woord heeft kracht genoeg in zichzelf om, zich te bewijzen! God wil niet slechts een paar van Zijn volgelingen gebruiken, God wil ons allemaal gebruiken! Stop met studeren en discussieren over jouw missie en ga die missie gewoon uitvoeren! Net zoals moslimterroristen niet ineens geen moslims meer zijn omdat "echte moslims" zoiets niet doen. En net zoals Katholieken niet Hitler met terugwerkende kracht uit de kerk kunnen zetten omdat ze hem niet lief vonden, overigens. Als dat tot je doordringt en die kracht je meesleept, zal het getuigen van onze Heer de Koning die overwon onze tweede natuur zijn. Het vloeit gewoon voort uit je geloof, ons kerk zijn: je gelooft in Jezus' koningschap. Je bent kerk met het oog op Gods koninkrijk." [1] De Reformatie, jaargang 84 - nummer 28 - 18 april 2009 Cursus Kracht (Deel 1) - Leren wandelen in de kracht van de Heilige Geest. Jezus zei: 'wie in Mij gelooft zal dezelfde dingen doen als Ik en groter'. Evenzo zegt de Bijbel: 'Dezelfde Geest die Jezus uit de dood opwekte leeft in jou!' Wil je ook leren hoe jij kan samenwerken met de Heilige Geest om dezelfde dingen te doen die Jezus deed?...