Gratis elektronische bibliotheek

Woorden En Gedachten Van Vroege Christenen - Jan Meijering

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: september 2006
BESTANDSGROOTTE: 12,11
ISBN: 9789021141169
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Jan Meijering

Veel plezier met het gratis lezen van Woorden En Gedachten Van Vroege Christenen Jan Meijering epub boeken

Omschrijving:

De vroege christenen werkten met vanzelfsprekende autoriteiten, die bij vele huidige christenen niet meer datzelfde gezag hebben. Eginhard Meijering probeert te laten zien dat zij ons desondanks nog veel te zeggen hebben, als we bereid zijn te luisteren naar wat zij eigenlijk bedoelen.Hij legt zijn oor te luisteren bij belangrijke vertegenwoordigers van het christendom van de eerste vier eeuwen: van de schrijver van de tweede brief van Petrus via Irenaeus en Marcion tot Augustinus. Hij kiest centrale gedachten van hen over wat nog steeds de kernvragen zijn van geloof en theologie: Wat is uiterlijk gezag? Wat bedoelen we met schepping, menswording, verzoening, eeuwig leven? Na een korte uiteenzetting over de historische achtergrond van wat zij zeggen, probeert te auteur te laten zien wat wij vandaag nog met hun gedachten zouden kunnen doen.[b]E.P. Meijering[/b] (1940) was van 1968 tot 1995 predikant in verschillende remonstrantse gemeentes en van 1976 tot 2001 lector in de theologiegeschiedenis aan de Universiteit Leiden. Eerder publiceerde hij bij Meinema Vijftig jaar onder theologen (2002) en Als de uitleg maar goed is (2003).

...roege christenen. Zij hebben ons iets te zeggen ... christen worden - aukjewijmagedichten.nl ... .] AU - de Vries, P. PY - 2007 Www.boekwinkeltjes.nl tweedehands boek, Meijering, Eginhard - Woorden en gedachten van vroege christenen. Op boekwinkeltjes.nl koopt en verkoopt u uw tweedehands boeken. Zo'n 7000 antiquaren, boekhandelaren en particulieren zijn u al voorgegaan. Samen zijn ze goed voor een aanbod van 6,7 miljoen titels. Zoeken. tweedehands. Eginhard Meijering | woorden en gedachten van ... bol.com | Woorden En Gedachten Van Vroege Christenen, Jan ... ... . Eginhard Meijering | woorden en gedachten van vroege christenen. De vroege christenen werkten met vanzelfsprekende autoriteiten, die bij vele huidige christenen niet meer datzelfde gezag Het vroege christendom of de geschiedenis van de eerste christenen wordt gewoonlijk gerekend vanaf het eerste pinksterfeest (de dag waarop de uitstorting van de Heilige Geest zou zijn geweest, in hetzelfde jaar als de kruisiging van Jezus, waarschijnlijk in 30 of 33) tot aan de afkondiging van godsdienstvrijheid door keizer Constantijn de Grote met het Edict van Milaan (313), tot aan het ... Get this from a library! Woorden en gedachten van vroege christenen : ze hebben ons iets te zeggen. [E P Meijering] Vervolgens wordt er opgeroepen om God lief te hebben met geheel het hart en de ziel en het verstand en met alle kracht. Met de woorden van de Bijbel belijden christenen ook dat God zich geopenbaard heeft als Vader, Zoon en Geest (Matteüs 28:19). Daarin wordt iets te kennen gegeven van de rijkdom die er in God is en ...