Gratis elektronische bibliotheek

De verborgen leringen van Jezus - H. Jager

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: januari 9999
BESTANDSGROOTTE: 10,90
ISBN: 9789020210316
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: H. Jager

Alle H. Jager boeken die u van ons leest en download

Omschrijving:

Niet alle leringen van Jezus zijn in de Bijbel gekomen. Vooral de oorspronkelijke geschriften, de esoterische, of ook wel geheime of verborgen, leringen bevatten, werden door een latere, zich steeds meer dogmatiserende kerk, niet meer begrepen en daarom vernietigd. Dat blijkt heel duidelijk uit de spectaculaire vondst in 1945 bij Nag Hammadi aan de Nijl in Egypte. Het betreft hier een in allerijl, vanwege de toenemende repressie, verborgen schat aan documenten, waarvan de traditie van enkele volgens sommige geleerden zelfs ouder is dan de nieuwtestamentische evangeliën. Vijf van de ruim vijftig teksten die daar gevonden werden zijn in dit boek voor het eerst in een Nederlandse vertaling weergegeven. Daarnaast zijn er nieuwe vertalingen opgenomen van twee schitterende evangeliën, dat van Filippus en dat van Maria Magdalena. Alle geschriften worden toegelicht en, waar nodig, verklaard, Aan de teksten gaat een uitvoerige inleiding vooraf.

... alomtegenwoordige God.Alle beelden, denkbeelden of beschrijvingen die wij van hem kunnen hebben, worden begrensd door ons eigen beperkte verstand en begripsvermogen, die zelf door God geschapen zijn ... Zoeken naar schatten die 'zorgvuldig in hem verborgen zijn' ... . De Geheime leringen van Jezus | ISBN 9789060775172 direct en eenvoudig te bestellen bij Boekhandel De Slegte. Uniek aanbod (tweedehands) boeken. DE 15 VERBORGEN SMARTEN VAN JEZUS. Het ongekende lijden en de verborgen smarten van onze Heer Jezus Christus, die in de nacht aan Zijn heilig lijden voorafgingen, zijn door Jezus meegedeeld aan de godvruchtige en zeer geliefde zuster Marie Magdalena van de Orde van de H. Clara. Zij leefde in grote heiligheid in Rome. Wanneer wij nl. de moeite nemen de eerste geschriften die omtrent Jezus bestaan na te gaan, de eerste leringen in de verschillende gemeenschappen na t ... De Verborgen Leringen Van Jezus | BoekenPlatform.nl ... . Clara. Zij leefde in grote heiligheid in Rome. Wanneer wij nl. de moeite nemen de eerste geschriften die omtrent Jezus bestaan na te gaan, de eerste leringen in de verschillende gemeenschappen na te gaan, dan blijkt dat men in heel veel van die gemeenten Jezus niet zag als God, maar als een drager van het Goddelijke en dat is heel iets anders. Geheime evangeliën en verdwenen vormen van het christendom, W.T.S. Thackara, Sunrise mei/juni 2004, Sunrise juli/aug 2004, Sunrise nov/dec 2004, jan/feb 2005, volledige tekst online. Theosophical University Press Agency. De twee zien dan ook niet in de man die met hen meeloopt de persoon van Jezus. Hij is dichtbij, maar ze zien hem niet. Waarom niet?Was het omdat ze uit de brede kring van discipelen kwamen en Jezus alleen op afstand gezien hadden; of dat ze hem alleen in het lijden gezien hadden (zijn gezicht verwrongen door de pijn, maar nu zag hij er anders uit); of omdat hij een verheerlijkt lichaam had en ... Buy De verborgen leringen van Jezus: zeven teksten uit het Nijlzand (Hermesreeks) 01 by Slavenburg, J. (ISBN: 9789020210316) from Amazon's Book Store. Everyday low prices and free delivery on eligible orders. De verborgen leringen van Jezus (over onbekende geschriften over leven van Jezus) Ankh Hermes, 1992 / 3.00. Bijzonderheden: paperback, 188 pp, paar pigmentvlekjes op kopsnee, verder goed: Zolderman Boeken : Groot, Rie de: De verborgen schat / 2.50. ONTDEKKINGEN van verborgen schatten halen vaak de krantenkoppen. ... Kennis van Jezus geeft Gods volk de sleutel tot het ontsluiten van de betekenis van Bijbelprofetieën die nog in vervulling moeten gaan ... Jezus' bediening bracht de mensen geestelijke verlichting en bevrijding uit de slavernij aan valsreligieuze leringen. De joden kennen een heel oude overlevering die aan de rabbi's bekend is - die schijnt te zijn opgenomen in een werk dat sinds de Middeleeuwen in Europa bekend is, Sêpher Tôledôth Yeshua' genoemd; deze overlevering gaat terug tot een tijd die aan de eerste eeuwen van de christelijke jaartelling voorafgaat - dat Jezus leefde in de tijd van koning Alexander Jannaeus, die als koning van ... 311 aanbiedingen in mei -Koop of Verkoop verborgen op Marktplaats - Bekijk Lokale Aanbiedingen! Verkoop eenvoudig verborgen Het verborgen geloof van de grondleggers ... 8 De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen werd gesticht op 6 april 1830 in de Amerikaanse staat ... ottische" leringen te onderzoeken in het licht van Gods Woord, om te na te gaan of deze dingen wel zo zijn ... De verborgen aanwezigheid van Jezus Blok 2 Gezinsviering 1 Liederen Alle liederen kunt u vinden door hier te klikken of via deze YouTube afspeellijst: ... uit de kerk of de juf van school. M...