Gratis elektronische bibliotheek

Wat geloof jij? - Laura Buller

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: januari 2009
BESTANDSGROOTTE: 8,99
ISBN: 9789020964356
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Laura Buller

Veel plezier met het gratis lezen van Wat geloof jij? Laura Buller epub boeken

Omschrijving:

Wat geloof jij? Is een boeiend kijk- en leesboek waarin kinderen van over de hele wereld vertellen over hun geloof. Wat geloven andere mensen? Hoe bidden ze? Wat is het verschil tussen een kerk, een moskee en een tempel? Hoe vieren mensen feest?

...maar weet je ook waarom? Besef je wat dit inhoud? Nu, na 12 jaar, werd ik weer met deze vraag geconfronteerd door zoonlief van 10 jaar ... Geloof jij wat je eet? | Weblog | NVWA ... . Wat geloof jij? Als iemand tegen jou zegt dat het niet kan stop je dan? Of durf jij te geloven dat je daadwerkelijk alles kunt bereiken? Luister jij naar al die goedbedoelde adviezen? Over hoe het hoort en je er dus beter maar bij neer kunt leggen? Of neem je geen genoegen met 'gemiddeld' of […] WAT DENK JIJ? - Wij hebben allemaal gezondigd en verdienen allemaal Gods oordeel. God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en ... Bijbelstudie: wat is geloof eigenlijk? - EO Visie ... . God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en eeuwige Zoon van God, die Zelf een zondeloos leven leidde, hield zo veel van ons dat Hij voor onze zonden stierf om zo de straf op Zich te nemen die wij verdienen. Geloof lijkt vaak iets van doen te hebben met religie, met iets wat je maar moet geloven ook al is het niet waar. Het is iets wat totaal niet wetenschappelijk is, door mensen verzonnen iets om (schijn)zekerheid aan te ontlenen. Over dat geloof wil ik het niet hebben. Op deze webstek gaat het over geloof in de zin van vertrouwen. Geloof begint bij jou betekent voor Remonstranten niet dat geloof een individuele expressie van een individuele emotie is. Juist door samen in gesprek te gaan over wat er echt toe doet in het leven oefen je jezelf in levenswijsheid. Geloof begint bij jou, maar daar hoeft het niet bij te blijven. Maar wat ik geloof is dat het leven is gebonden aan het bewustzijn. Je leeft zolang je het kan herinneren, zolang je het kan koesteren, functioneren en zolang je eraan kunt vasthouden. Wie in zekere zin dement aan het raken is, verliest het bewustzijn: en daarom het 'leven.' Ik geloof wel dat er achter een brein nog iets zit, de zogezegde ziel....